شعر حجاب مرحوم آغاسی


شعر حجاب مرحوم آغاسی

 كسي كه در قفس غرب استحاله شود/ به پنجه هوس غربيان مچاله شود

در خیابان چهره آرایش مکن/ از جوانان سلب آسایش مکن

زلف خود از روسری بیرون مریز/ در مسیر چشم‌ها افسون مریز

یاد کن از آتش روز معاد/ طره گيسو مده در دست باد

خواهرم دیگر تو کودک نیستی / فاش‌ترگویم عروسک نیستی

خواهرم ای دختر ایران زمین/ یک نظر عکس شهیدان را ببین

خواهر من این لباس تنگ چیست ؟/ پوشش چسبان رنگارنگ چیست ؟

پوشش زهرا مگر این گونه بود!

خواهرم این قدر طنازی مکن/ با اصول شرع لجبازی مکن

در امور خویش سرگردان نشو/ نو عروس چشم نامردان مشو

پدرم گفت پدر جان زن اگر زن باشد/ شیر در خانه و در کوچه و برزن باشد

پدرم گفت که اي دخت نکو بنيادم/ زلف بر باد نده تا ندهي بر بادم

هدف دشمن سنگ افکن، پیشانی ماست/ کسب جمعیتش از زلف پریشانی ماست

پدرم گفت گل از رنگ و لعابش پیداست/ زن مؤمنه از طرز حجابش پیداست



حجاب قلعه یا زندان؟!

حجاب، زندان نیست که زنان در آن محبوس باشند


بلکه قلعه و دژی است که از ورود غارتگران ومهاجمان جلوگیری می کند.


زنان با حجاب،قلعه نشینانی اند که به مزاحمان اجازه ی ورود به حریم عفاف


نمیدهند ودر این حصار بلند،از گوهر عفاف پاسداری می کنند.


بی حجاب یا بد حجاب،همچون شاخه ای بیرون از حصاراست


که طمع هر رهگذر را به سوی خود جلب می کند.


هرشاخه که از باغ برون آرد سر


در میوه ی آن طمع کند راهگذر


گل عفاف در بوستان حجاب می رویدوعطر پاکی


وجود زنان محجبه را قیمتی می کند.


آنان که از سیرت والا محرومند،به نمایش صورت خود می پردازند!!!


...


داستان شيخ جعفر امين وگناه زبان


داستان شيخ جعفر امين وگناه زبان


در زمان آيت الله بهبهاني  تاجري اصفهاني وتهراني وشيرازي  هر سه باهم به نيت مكه

راهي عراق شدند و بعد از زيارت اماكن مقدس عراق قصد كعبه داشتند ومقداري پول

داشتند ومي خواستند به دست انساني امين بسپارند نزد آيت الله بهبهاني رفتند  آن

بزرگوار آدرس شيخ جعفر امين را به آنها دادند  .سه تاجر ايراني نزد شيخ جعفر رفتند وپول

ها را به امانت سپردند .شيخ جعفر مردي بسيار مومن بود كه معرف به شيخ جعفر امين شده بود. سه تاجر ايراني بعد از تمام شدن زيارت مكه  به عراق رفتند وسراغ شيخ جعفر

امين را گرفتند  .فهميدند كه شيخ فوت كرده است پسر شيخ دفتر پدرش را آورد ونام دوتن

از تاجرها ومقدار پولشان وآدرس پولشان  را ديد ولي از تاجر سوم خبري نبود  آن تاجر بي

چاره پولش را مي خواست  ولي پسرش خبري از پول او نداشت ......

ادامه نوشته

اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن :

اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن :


تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه و

سنی نبود .

رهبر همه پیامبر بود .

بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم

و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،


امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی


هنوز یک دقیقه نشده


اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،

قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه


 اهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )

یطهرکم یعنی معصومند .

هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .

نه شیعه گفته نه سنی .


دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی

یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل

مال قرن دوم هجری بودند .

اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن می فرماید


"و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱)


سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء

اهل سنت سیلی نخوردند .

قرآن می فرماید :


"فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵)


یک دقیقه من تموم شد .


ما شیعه هستیم بدلیل اینکه


یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم  معصومند (یطهرکم تطهیرا )


دو : یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )


سوم : همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )


شما اهل سنت اگر می توانید 

یک آیه بخواندید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید ؟

خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است


خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است

در کتاب «موارد العددیه و خصال» حدیثی از امیر المومنین(ع) نقل شده است كه می‌فرمایند: «إن الله تبارک و تعالی اخفا اربعة فی اربعا، رضا فی طاعة فلا تستسقرنا فی طاعة، فاخفا سخطو فی غضبة، عجابة فی دعوة، اخفا ولیه فی عباده»؛ 4 چیز را در 4 چیز مخفی کرده‌ایم.

طاعت خدا را کوچک نشمرید

1. «رضا فی طاعة فلا تستسقرنا فی طاعة»؛ رضا و خشنودی خودش را در طاعت خودش قرار داده است. 4 رکعت نماز یکشنبه‌های ذی‌القعده را کوچک نشمر، شاید رضای خدا در همین باشد.

سلام نيمه شب به امام حسين (ع) كه انسان را بهشتي مي‌كند

پیرمردی از مسافرت آمده، نمی‌تواند چمدانش را بردارد، شما کمکش کن و براش ببر. نصف شب تشنت میشه میری آب می‌خوری می‌گی «السلام علیک یا ابا عبد الله» یک‌دفعه می‌بینی همین کارت را درست می‌کند.

برای سلامی که نصف شب به امام حسین (ع) دادی روز قیامت می‌ری بهشت، پس هیچ عبادتی رو کوچک نشمار، شاید رضای خدا در آن باشد و تو نمی‌دانی که همین تو را بهشتی کرده است.

ماجراي سيبي كه علامه مجلسي را در عالم برزخ نجات داد

از آقا رضا در قدیم شنیده بودم که مرحوم مجلسی را خواب دیدند و گفتند: چی شد، بالاخره در اون عالم با تو چه کردند؟ گفت: این همه کتاب نوشتم و این همه کار کردم، هیچ کدام به کارم نرسید فقط یک‌ روز سیبی دستم بود، دیدم بچه‌ای بغل مادرش تقلا می‌کند و چشمش به اون سیب افتاده، من این سیب را دادم به بچه خودم هم نخوردم. همون سیبی که بچه را خوشحال کرد همون منو نجات داد.

هیچ گناهی را نبايد کوچک شمرد

2. «فاخفا سخطو فی غضبة»؛ غضب خودش را در گناه مخفی کرد.
لذا باید هیچ گناهی رو کوچک نشماری. نگاه کنی به زن نامحرم بگی چیزی نیست، این در قیامت گرفتاری دارد. خیال نکن که کوچک است، ‌چه بسا همین معصیت مورد غضب خدا واقع شود و شما هم خبر نداری و در قیامت گرفتار همین معصیت شوی.

يك خط دعا كه ممكن است انسان را بيامرزد

3. «عجابة فی دعوة»؛ اجابت دعا در دعا مخفی است.
پس هیچ دعایی را مخفی نشمر شاید اجابت در همین یک دعا باشد.

دو رکعت نماز یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده، 70 تا استغفار بعدش، و لا حول و لا قوۀ الا بالله و دعای بعدش «و اللهم اغفرلی و الجمیع المؤمنین و المؤمنات». نگو این چیه، یک وقت می‌بینی در این 4 رکعت نماز و همین یک خط دعا خدا تو را بیامرزد.

به نظر حقارت به کسی نگاه نکنیم شاید او ولیّ خدا باشد

4. «اخفا ولیه فی عباده»؛ ولیّ خودش را در بنده‌ها مخفی کرده است.
یک وقت می‌بینی کسی کنار دست شما نشسته که لباسش خیلی نو نیست و خیلی محلش نمی‌گذاری، در حالی که این ولیّ خداست. به نظر حقارت به کسی نگاه نکن.

ماجراي وليّ خدا و پيش‌نمازي كه در نماز به فكر ساختن طويله بود!

روزی یکی از اولیاء در صف اول، پشت سر پیش‌نمازی اقتدا کرد. رکعت دوم فرادی خواند و کنار نشست و سفره‌اش را باز کرد و نان و پنیر و حبه انگور برداشت و مشغول شد به خوردن. صف اولیا که حاجی بودند و پولدار، بنا کردند به فریاد زدن: مشتی تو رو چه به صف اول؟ فرادی هم کردی و حواس ما را پرت کردی حالا نشستی حبه انگور می‌خوری؟

او هم هیچی نگفت. دید پیش‌نماز خیره خیره نگاهش می‌کند. آمد در گوش پیش‌نماز گفت: بگم یا می‌گی؟ گفت: بفرمایید. گفت: سه رکعت اول داشتی الاغ می‌خریدی. پیش نماز دید راست می‌گه، ولیّ خدا بود، از دلش خبر داشت.

گفت: رکعت دوم هم داشتی طویله می‌ساختی. تا این را گفت اطرافیان نگاه کردند و فهمیدند که این کی بوده که به او بی احترامی کردند، ولیّ خدا بوده. پس لذا، به کسی به چشم حقارت نگاه نکن، شاید او ولیّ خدا باشد.



نوشته: واعظ حقوقی

محاسبه کردن نام سال هابر اساس نام حیوانات

طریقه ی محاسبه


که نام این حیوانات طبق اعدادشان به صورت زیر است.

۰ خوک

۱ موش

۲ گاو

۳وووووو

ادامه نوشته

طنز

طنز

یک تهرانی، یه اصفهانی، یه شیرازی و یک آبادانی در حین صرف شام با هم صحبت میکردند،
تهرانی:من یک موقعیت عالی دارم،می خوام سیتی بانک رو بخرم،

اصفهانی:من خیلی ثروتمندم و می خوام جنرال موتور و بخرم،
شیرازی:من یه شاهزاده ثروتمندم و می خوام مایکروسافت و بخرم،
.
.
.
سپس منتظر شدند تا آبادانی صحبت کند......
آبادانی قهوه خود رو هم زد. خیلی با حوصله قاشق رو روی میز گذاشت،
یه کم قهوه خورد، یه نگاهی به اونها انداخت و با آرامی گفت:
نمیفروشم....!!

عزرائیل

عزرائیل
روزی مردی که به ناچار رو به مسافرکشی آورده بود یک مسافر مرد را سوار کرد,که وی در صندلی جلو نشست.بعد از چند ثانیه از راننده پرسید که آیا او را میشناسد یا نه
و راننده جواب داد:نه . در همان لحظه راننده یک زن را سوار کرد.
دوباره آن مرد سوال خود را تکرار کرد و راننده همان جواب را داد
و این پرسش و پاسخ چند بار ادامه پیدا کرد که در بار آخر راننده با فریاد جواب داد که آن شخص را نمیشناسد.
در همان هنگام آن زن از راننده پرسید که آقا شما با چه کسی صحبت میکنید؟
کسی که در ماشین نیست
سپس راننده به ان شخص نگاه کرد که گفت من عزرائیل هستم وآمدم که تورا با خود ببرم.
ناگهان راننده ماشین را نگه داشت و پا به فرار گذاشت.

سپس آن زن و مرد سوار ماشین شده و به سمت خانه خود حرکت کردند


داستان عاشقانه کلاغ !


داستان عاشقانه کلاغ ! (جالب)


یه روزی آقای کلاغ ، ***** یا به قول بعضیا زاغ

رو دوچرخه پا می‌زد، ***** رد شدش از دم باغ

.......

ادامه نوشته

آموزش درست کردن کاناپس قارچ



آموزش درست کردن کاناپس قارچ

این غذا یک «اردور» خوشمزه‌ی ایتالیایی است. مواد لازم و طرز تهیه‌ی آن را با هم ببینیم…

عکس

مواد اولیه:

کره ۵۰ گرم

گشنیز ۵۰ گرم

پیازچه ۱۰۰ گرم

قارچ ۵۰۰ گرم

آرد دو قاشق سوپ‌خوری

شیر یک و نیم پیمانه

نمک، فلفل و نان تست به میزان لازم

پنیر پیتزای رنده شده به میزان لازم

طرز تهیه:

* کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب شود.

* پیازچه را خرد کرده و با کره کمی تفت می‌دهیم.

* قارچ را ریز خرد کرده و با پیازچه تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود.

* آرد را افزوده و هم می‌زنیم.

* شیر را اضافه کرده و مدام هم می‌زنیم تا غلیظ شود.

* نمک و فلفل را افزوده و در انتها گشنیز خردشده را می‌ریزیم و هم می‌زنیم و از روی حرارت بر می‌داریم.

* روی هر نان تست یک قاشق غذاخوری از مایه ریخته و کاملاً پخش می‌کنیم و کمی پنیر پیتزا می‌ریزیم و آن را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا پنیر آب و روی آن طلایی شود.

چگونه کبدمان را مثل دسته گل تمیز کنیم

چگونه کبدمان را مثل دسته گل تمیز کنیم


کبد, کبد چرب, درمان بیماریهای کبد

 اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.

تکنیک 3 لیموترش
برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.


روش استفاده........

ادامه نوشته

نامیدن هر سال به نام یک حیوان،

نامیدن هر سال به نام یک حیوان،
 

بیشتر در اثر عوامل اعتقادی یا فرهنگی در تقویم بعضی از ملل مرسوم شده است. این نوع عوامل از ریشه هایی سرچشمه می گیرد که با تقویم این گونه ملل در ارتباط است.


تقویم ترکی – مغولی، از حدود قرن هفتم هجری قمری یعنی پس از استیلای مغول بر ایران، به تقویم ایرانیان راه یافت. این تقویم از نوع شمسی – قمری است، بدین معنی که سال آن و ماه های آن قمری است. اسامی 12 ماه قمری این تقویم در ترکی به ترتیب به معنی : ماه اول، ماه دوم و... نامیده می شود. این تقویم دارای دوره 12 ساله حیوانی است که اسامی معادل فارسی سالهای آن، به ترتیب عبارتند از : موش ، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ ، سگ و خوک.
در ایران، استفاده از این تقویم در دوره صفویه(907 تا 1135 هجری قمری) متداول شد. از آن زمان تا اواسط قرن سیزدهم هجری قمری که جایگزین تقویم جلالی شد، بیشتر در امور دولتی و شرح وقایع تاریخی، در کنار تقویم های هجری قمری، جلالی و غیره استفاده می شد. در سال 1329 هجری قمری( مطابق 1289 هحری خورشیدی برجی) ، تقویم شمسی برجی به جای این تقویم رایج شد. سرانجام در سال 1304هجری شمسی که تقویم هجری شمسی به عنوان تقویم رسمی پذیرفته شد، به طور صریح استفاه از سالهای دوره 12 ساله حیوانی منسوخ شد. با وجود این، هنوز هم در بعضی از انواع تقویم های ایرانی، از نام سال هجری شمسی در دوره 12 ساله حیوانی استفاده می شود که از این پس در مقاله حاضر، به اختصار" نام سال هجری شمسی" نامیده می شود.

جدول تعیین نام سال هجری شمسی

این جدول توسط نگارنده مقاله حاضر طرح شده است و سه قسمت دارد. قسمت های فوقانی، راست و میانی، به ترتیب دو رقم سمت چپ، دو رقم سمت راست و نام سال هجری شمسی را مشخص می کنند. با استفاده از این جدول می توان نام سال، 2100 سال هجری شمسی(0-2099 ) را تعیین نمود. برای آشنایی با روش استفاده این جدول به ذکر مثال زیر می پرد ازیم.

مثال – نام سال 1370 هجری شمسی را تعیین می کنیم.
 از قسمت های فوقانی و راست جدول به ترتیب اعداد 13 و 70 را مشخص می کنیم. از خانه های مربوط به اعداد یاد شده ، دو خط به ترتیب یکی به سمت پایین و دیگری به سمت چپ در نظر می گیریم. در قسمت میانی جدول، در خانه مربوط به تلاقی این دو خط، کلمه " گوسفند" نوشته شده است . بنابراین، نام سال 1370 هجری شمسی " گوسفند" است.


 

دو رقم سمت چپ سال

 

00

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

مار

مرغ

گاو

00  12  24  36  48  60  72  84  96

 

 

 

دو
 رقم سمت راست سال

اسب

سگ

پلنگ

01  13  25  37  49  61  73  85  97

گوسفند

خوک

خرگوش

02  14  26  38  50  62  74  86  98

میمون

موش

نهنگ

03  15  27  39  51  63  75  87  99

مرغ

گاو

مار

04  16  28  40  52  64  76  88   -

سگ

پلنگ

اسب

05  17  29  41  53  65  77  89   -

خوک

خرگوش

گوسفند

06  18  30  42  54  66  78  90   -

موش

نهنگ

میمون

07  19  31  43  55  67  79  91   -

گاو

مار

مرغ

08  20  32  44  56  68  80  92   -

پلنگ

اسب

سگ

09  21  33  45  57  69  81  93   -

خرگوش

گوسفند

خوک

10  22  34  46  58  70  82  94   -

نهنگ

میمون

موش

11  23  35  47  59  71  83  95   -

 استاد صیاد

عکس قاتل ناصرالدین شاه

عکس قاتل ناصرالدین شاه

به عکس قاتل ناصرالدین شاه یعنی میرزا رضای کرمانی که در صحن شاه عبدالعظیم در شهر ری، ناصرالدین شاه را به گلوله بست، نگاه کنید. این عکس را همه دیده اند. میرزا رضا در حالی که زنجیر شده است، سر زنجیر را یک امنیه سیه چرده به دست دارد.

پدرِ رضاشاه چهره ای ناشناخته در تاریخ ایران +عکس

این امنیه سیه چرده، پدر رضا شاه است که از بادکوبه به ایران مهاجرت کرد و مدت‌ها جزو عساکر قزاق بود. اما بعدها به علت اعتیاد به مواد مخدر (که در آن زمان منع قانونی نداشت و استعمال آن آزاد بود) از سپاه قزاق اخراج شد و به خدمت کامران میرزا نایب السلطنه درآمد. (امنیه دولتی شد)

در تمام دوران خدمت ۱۷ ساله رضا شاه و در طول ۳۷ سال سلطنت محمدرضا شاه هیچ تاریخ نگار و نویسنده‌ای حق نداشت به این مطلب اشاره کند و هیچ عکسی از پدر رضا شاه به چاپ نرسید و هر وقت این عکس معروف به مناسبت‌های تاریخی در نشریات چاپ می‌شد، فقط زیر آن می‌نوشتند: «میرزا رضا کرمانی» قاتل ناصرالدین شاه! و اشاره ای به نام امنیه ای که زنجیر میرزا رضا را در دست داشت نمی‌کردند.


«نقل قول از فرح پهلوی در کتاب دختر یتیم»
 
منبع : مشرق

تصویر مدرک دیپلم در ۶۳ سال پیش

تصویر مدرک دیپلم در ۶۳ سال پیش

این تصاویر، نمونه‌ای از گواهی پایان تحصیلات متوسطه متعلق به ۶۰ سال پیش است.

دوره تحصیل تا اخذ مدرک دیپلم در ایران دوازده سال است که البته طی سال‌های 1371 تا 1391، دوره اخذ دیپلم یازده ساله شد و یک سال برای دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل داشتند، به عنوان دوره پیش‌دانشگاهی در نظر گرفته شد.

هم‌اکنون با ایجاد نظام جدید آموزشی «3ـ3ـ3ـ3»، هر دانش‌آموز باید دوازده سال تحصیل کند، تا بتواند مدرک دیپلم را دریافت کند.

تصاویر زیر، مدرک دیپلم متعلق به بیش از 60 سال پیش است که البته تصویر افراد و نام آنها را حذف کردیم.


تصویر مدرک دیپلم در ۶۳ سال پیش

جملات زیبا برای موفقیت

* خدا زمين رو مدور آفريد تا به انسان بگه همون لحظه اي كه فكر مي كني 

       

به آخر  دنيا رسيده اي درست در نقطه آغاز هستي  . *

*******************
* براي داشتن چيزي كه تا به حال نداشته ايد بايد كسي باشيدكه تا به حال نبوده اید ا*
******************
* هميشه اميد داشته باش چون هميشه فردايي هست . *
*******************

* ميدوني اگه صخره و سنگ تو مسير رودخانه زندگيت نباشه صداي آب قشنگ

نيست  . *

*******************
* نگراني هرگز از غصه فردا كم نميكنه بلكه فقط شادي امروز رو از بين مي بره . *
*******************

* بسان رود كه در شيب صخره سر به سنگ ميزنه رونده باش اميد هيچ                                  

معجزه اي ز   مرده نيست ، زنده باش. *

       

 

******************

* كاغذ سفيد رو هر چقدر هم تميز و زيبا باشه كسي قاب نميگيره ، براي                            

ماندگاري در ذهنها بايد حرفي براي گفتن داشت  . *

               

                      

*****************
" حكمت وزیدن باد رقصاندن شاخه ها نیست.بلكه امتحان ریشه هاست... "
******************

"

این روزها باد می وزد ... میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب           


بادی،تصمیم با تو است . . . "

                                         

******************

" تو زندگی اگه رسیدی به یک در بزرگ که یه قفل بزرگتر هم بهش بود نترس و 

 

ناامید نشو چون اگه قرار بود اون در هیچ وقت باز نشه حتماً به جاش یک دیوار می


ساختند. "

*******************
" تمام چیزی که باید از زندگی آموخت تنها یک کلمه است: میگذرد... "
*******************

" 20سالِ بعد،بابتِ کارهایی که نکردی بیشتر افسوس میخوری تا بابتِ کارهایی    


که کردی ، پس روحیه ی تسلیم پذیری را کنار بگذار ، از حاشیه ی امنیت بیرون بیا ،


جستجو کن ، بگرد ، آرزو کن ، کشف کن ،... "

*******************

"  آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلكه دشواری رسیدن 

                  به سهولت است "

*******************

" وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید ، افراد درباره رفتار و عملكرد خود فكر 

    

     می كنند ، نه رفتار و عملكرد شما "

*****************

" سخت كوشی هرگز كسی را نكشته است، نگرانی از آن است كه انسان را از 

      

  بین می برد "

******************

" اگر همان كاری را انجام دهید كه همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را

 

   می گیرید كه همیشه می گرفتید "

دحوالارض چیست؟

SHIA-NEWS.COM  شیعه نیوز :
 بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:

«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

روز دحوالارض از روزهای پر برکت خدا برای بندگان سالک الی الله

در کتاب شریف «المراقبات» روایت است که امام رضا ـ علیه السلام ـ فرموده اند:

در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده اند.
در این روز، رسول خدا ـ صلى الله علیه و آله ـ به قصد حجة الوداع از مدینه با یكصد و چهار هزار یا یكصد و بیست و چهار هزار و حضرت فاطمه (ع) و تمامى اهل بیت خود از راه شجره به مکه عزیمت نمودند.

توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.

شب و روز دحوالارض نمازها و ادعیه مخصوصی دارد که کیفیت آنها در کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی (ره) آمده است.

معنای دحوالارض

«دَحو» به معنای گسترش است و برخی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی اش تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند.

از سوی دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع پدید آمد. مجموع این گسترده شدن، «دَحو الارض» نام گذاری می شود.

برنامه های معنوی

زمین، گاهواره زندگی انسان و همه موجوداتِ زنده است، که با تمام کوه ها، دریاها، درّه ها، جنگل ها، چشمه ها، رودخانه ها، معادن و منابع گرانبهایش، نشانه ای از نشانه های آفریدگار به شمار می آید که آن را گسترانیده است. روز دحوالارض ـ روز گسترش زمین ـ روز بسیار مبارکی است و آداب و اعمال ویژه ای دارد؛ از جمله:

1. روزه داشتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.
2. احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.
3. ذکر و دعا.
4. انجام غسل به نیت روزِ دحوالارض و نماز مخصوص آن.

دحوالارض در قرآن

در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. خداوند در آیه 30 سوره نازعات می فرماید: «و زمین را پس از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد». بر پایه نظر بیشتر مفسران، منظور از «دَحیها» در این آیه، همان دحوالارض است.

دعای روز دحوالأرض

یکی از برنامه های پیشنهادی در روز مبارک گسترده شدن زمین، خواندن دعای ویژه این روز است. در بخشی از این دعا، به مسأله دحوالأرض چنین اشاره شده است: «ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی، هر گرفتاری و مشکلی را برطرف سازی».

ذیقعده؛ ماه حرام

ماه ذیقعده اولین ماه از ماه‌های حرام است. ماه‌های حرام زمان‌هایی هستند که جنگ در آنها ممنوع بوده و احکام ویژه‌ای نیز از جهت شرعی و فقهی دارند.

اما استفاده اخلاقی و تربیتی که از این حکم می توان كرد، این است که: «اگر جنگ و نزاع میان مردمان در این ماه حرام شده است» حتما منازعه و محاربه با خداوند باید بیشتر مورد نفرت قرار گیرد؛ بنابراین، شایسته است انسان مومن در این ماه ها بیشتر به فکر باشد تا اندیشه و اعضای او با گناه و معصیت، به مخالفت با خداوند برنخیزد.

مناسبت های دیگر این روز

گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده اند که اهمیت آن را دوچندان کرده اند؛ از جمله:

• میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام.

• میلاد حضرت عیسی مسیح ـ علیه السلام.

• خروج رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرا ـ سلام الله علیهما ـ و نیز همه همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (ص) نیز ایشان را همراهی می‌کردند.

• در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد.

زیارت حضرت امام رضا ـ علیه السلام ـ بهترین و با فضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است.




 www.hawzah.net

دحوالارض یعنی چی ؟


معنای دحوالارض
«دَحو» به معنای گسترش است و بعضی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی اش تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند. از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع به وجود آمد. مجموع این گسترده شدن، «دَحو الارض» نام گذاری می شود.

برنامه های معنوی
زمین، گاهواره زندگی انسان و تمام موجوداتِ زنده است، که با تمام کوه ها، دریاها، درّه ها، جنگل ها، چشمه ها، رودخانه ها، معادن و منابع گران بهایش، نشانه ای از نشانه های آفریدگار به شمار می آید که آن را گسترانیده است. روز دحوالارض ـ روز گسترش زمین ـ روز بسیار مبارکی است و آداب و اعمال ویژه ای دارد؛ از جمله:

1. روزه داشتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.
2. احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.
3. ذکر و دعا.
4. انجام غسل به نیت روزِ دحوالارض و نماز مخصوص آن.

دحوالارض در قرآن
در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. خداوند در آیه 30 سوره نازعات می فرماید: «و زمین را بعد از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد». بر اساس نظر بیشتر مفسران، منظور از «دَحیها» در این آیه، همان دحوالارض است.

دعای روز دحوالأرض
یکی از برنامه های پیشنهادی در روز مبارک گسترده شدن زمین، خواندن دعای ویژه این روز است. در بخشی از این دعا، به مسئله دحوالأرض چنین اشاره شده است: «ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی، هر گرفتاری و مشکلی را برطرف سازی».

از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:
«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

روز دحوالارض از روزهای پر برکت خدا برای بندگان سالک الی الله
در کتاب شریف «المراقبات» روایت است که امام رضا ـ علیه السلام ـ فرموده اند:
در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده اند.
در این روز، رسول خدا ـ صلى الله علیه و آله ـ به قصد حجة الوداع از مدینه با یكصد و چهار هزار یا یكصد و بیست و چهار هزار و حضرت فاطمه (ع) و تمامى اهل بیت خود از راه شجره به مکه عزیمت نمودند.

توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.

شب و روز دحوالارض نمازها و ادعیه مخصوصی دارد که کیفیت آنها در کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی (ره) آمده است.

تعبیر به اینکه "در روز دحو الارض رحمت خدا منتشر گرديده و از براى عبادت و اجتماع به ذكر خدا در اين روز، اجر بسيار است" و امثال آن ، مومنین را بر انجام مستحبات مخصوص این روز ترغیب می نماید . درباره روزه این روز آمده است :
روزه این روز همانند روزه هفتاد سال است .
روزه این روز کفاره گناهان هفتاد سال است .
برای روزه دار این روز هرکه و هرچه در میان آسمان و زمین است استغفار می کند و ...
از دیگر اعمال این روز شریف دو رکعت نماز است که در آن حمد و پنج مرتبه سوره "والشمس" خوانده می شود و پس از نماز نیز دعایی است که در مفاتیح آمده است . و همچنین دعای "اللهم داحی الکعبه ..." از دعاهای مخصوص این روز است .

التماس دعا ...مهربان

حجاب

عبور باد از لای چتری های بلوندت را دیدم،

و من تار مویی را که پیشانی ام را قلقلک میداد به زیر مقنعه هدایت کردم!
به آستین های کوتاه مانتویت خیره شدم!


و من ساق دست هایم را صاف کردم!


به مانتوی نازک و یقینا خنک تو فکر کردم!

و من چادرم را روی سرم مرتب کردم!

برای من همین بس بود که راننده ی تاکسی مرا با احترام خانوم خطاب می کند!
و تو را خانومی...
افرادی که با ما هم عقیده هستند به ما آرامش می دهند
و افرادی که مخالف با عقیده ی ما هستند ، به ما دانش . . .

شیطان می گوید



حجابت کو



 


اشک عشق



چهره ها با اشک زیبا می شود

عشق با تصویر معنا می شود

سجده بر مهر

جطور می توانیم از قرآن سجده بر مهر را اثبات کنیم؟

 برای اینکه دستوری و یا حکمی مجوز عمل برای آن صادر شود لازم نیست که حتما درقرآن جزئیات آن ذکر شده باشد، چرا که ما در بین احکام و دستورات شرعی که بین شیعه و سنی اتفاقی هستند ، دستوراتی داریم که اصلا جزئیات آن درکلام الله مجید ذکر نشده است ،از جمله جزئیات نماز این که در قران مجید امر به نماز شده یکی از مسلمات قرآن مجید و دین مبین اسلام می باشد ،ولی شما هیچ جای قران را نمییابید که درآن اشاره شده باشد که شکل ظاهری نماز صبح و یا ظهر و مغرب و عشا ء به چه صورت است تسبیحات اربعه درکجای قران به آن اشاره شده است و اذکاری که درنماز واجب است و از مسلمات بین شیعه و شنی می باشد درنتیجه این که اگر چیزی درقرآن نبود دلیل بر خروج از دین و احکام نمی باشد.
به اعتقاد شیعه و سنی حدیث و فعل و تقریر آقا رسول الله (صلی الله علیه وال و سلم )بعد از کلام الله حجت و روشن کننده آیات است در واقع امر به نماز در کلام الله مجید وارد شده ولی تبعین و تشریع جزئیات کار به حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وال و سلم ) واگذار شده است و فعل حضرت برای ما به مانند ظاهر قران حجت می باشد چرا که این دستور الهی است که ولایت حضرت همانند ولایت خدا می و هرانچه رسول الله (صلی الله علیه وال و سلم ) بیان کند برای تمام امت حجت است.
وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ
آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگيريد (و اجرا كنيد)، و از آنچه نهى كرده خوددارى نماييد و از (مخالفت) خدا بپرهيزيد كه خداوند كيفرش شديد است! (سوره مبارکه حشرآیه 7)
درواقع این اطاعت از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وال و سلم ) به خاطر برابر ولایت ایشان با ولایت پروردگار عالم ،بر امت است که خداوند عزیز حق تشریع را برای حضرت قائل شده اند که البته حضرت برنامه الهی را بیان می کند و از ناحیه خود چیزی به آن اضافه نمی کند.
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ.
سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و آنها كه ايمان آورده‏ اند همانها كه نماز را برپا مى‏ دارند، و در حال ركوع، زكات مى‏ دهند. (سوره مبارکه مائده آیه 55)
لذا اساس این حکم ادله‏ ای است که از پیامبر (ص) و بزرگان دین به ما رسیده که ، باید سجده در نماز بر زمین باشد که شامل خاک، سنگ، شن، ماسه و دیگرچیز های غیر خوردنی وپوشیدنی است اما سجده بر خوردنی ها و پوشیدنی ها از جمله بر فرش صحیح نیست .
چون مساجد و خانه ها فرش است و سجده بر فرش جایز نیست ، پیروان اهل بیت(علیهم السلام) به استناد روایاتى که از رسول خدا(ص) و ائمّه اهل بیت(ع) و عمل صحابه نقل شده، قطعه خاک یا تکه سنگ یا چوبی را روى فرش گذارده و بر آن سجده مى کنند تا پیشانى (که اشرف اعضاى انسان است) در پیشگاه خداوند به خاک و سنگ یا چیز روییده از خاک ساییده شود و نهایت تواضع در پیشگاه خدا به عمل آید.
گاه این قطعه خاک را از تربت شهیدان به خصوص شهیدان کربلا انتخاب مى کنند که یادآور جانفشانى هاى آنها در راه خدا باشد و حضور قلب بیشترى در نماز حاصل کنند.
غالب اهل سنت سجده بر همه چیز از جمله بر فرش و گوشه لباس و عمامه و ... را جایز می دانند ، ولی پیروان اهل بیت(ع) سجده بر فرش و لباس و امثال آن را جایز ندانسته ، براى اثبات وجوب سجده بر زمین و آنچه روی زمین وجود دارد، مثل خاک و سنگ و کلوخ و روییدنی های غیر خوردنی و پوشیدنی، دلایل و اسناد فراوانى دارند از جمله:
1_هشام بن حکم از حضرت صادق(ع) سؤال کرد:
بر چه چیز مى توان سجده کرد و برچه چیز نمى توان سجده کرد؟ امام فرمود:
السُّجُودُ لاَ یَجُوزُ إِلاَّ عَلَى الاَْرْضِ أَوْ مَا أنْبَتَتْ الأرْضُ إِلاَّ مَا أُکِلَ أوْ لُبِسَ
سجود جایز نیست مگر بر زمین یا چیزى که از زمین مى روید جز خوردنى ها و پوشیدنى ها.
هشام مى گوید: حکمت آن چیست؟
فرمود:
لاَِنَّ السُّجُودَ هُوَ الْخُضُوعُ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلاَ یَنْبَغِى أنْ یَکُونَ عَلَى مَا یُؤْکَلُ وَ یُلْبَسُ لاَِنَّ أبْنَاءَ الدُّنْیَا عَبِیدُ مَا یَأْکُلُونَ وَ یَلْبَسُونَ وَ السَّاجِدُ فِى سُجُودِهِ فِى عِبَادَةِ اللهِ فَلاَ یَنْبَغِى أنْ یَضَعَ جَبْهَتَهُ فِى سُجُودِهِ عَلَى مَعْبُودِ أبْنَاءِ الدُّنْیَا الَّذِینَ اغْتَرُّوا بِغُرُورِهَا
زیرا سجود خضوع براى خداوند است . سزاوار نیست بر خوردنى ها و پوشیدنى ها سجده کرد، زیرا دنیاپرستان بنده خوردنى ها و پوشیدنى ها مى باشند . کسى که سجده مى کند ، در حال سجود مشغول عبادت خداست؛ بنابراین سزاوار نیست پیشانى را در سجده اش بر چیزى بگذارد که معبود دنیاپرستانى است که فریفته زرق و برق دنیا هستند.سپس امام افزود:
وَالسُّجُودُ عَلَى الاَْرْضِ أَفْضَلُ لاَِنَّهُ أبْلَغُ لِلتَّوَاضُعِ وَالْخُضُوعِ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
سجده بر زمین افضل است، چرا که تواضع و خضوع در برابر خدا را بهتر نشان مى دهد.(1)
2-این حدیث را شیعه و اهل سنّت از پیغمبر نقل کرده اند که :
«جُعِلَتْ لِىَ الاَْرْضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً ; زمین براى من محلّ سجده و طهارت (تیمّم كردن) قرار داده شده است».(2)
و...
بنابراین مهر نزد شیعه موضوعیت ندارد؛ بلکه ملاک همان سجده بر خاک و سنگ و چوب است و مهر وسیله ای است که سجده بر خاک را در هر جا و هر مکان سهل و آسان می سازد. گر چه سجده کردن بر تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ ثواب بسیار دارد؛ با وجود این، تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ نیز خاک و جزء زمین است.

منابع:
1- علل الشرایع،ج2،ص341.
2-صحیح بخاری،ج1،ص91؛سنن بیهقی،ج2،ص433

لينك بحث اصلي :
http://www.askquran.ir/thread31963.html

سیراب کردن حیوان


پیامبر(ص) فرمودند: مردی از راهی می گذشت. تشنه شد. چاهی یافت. وارد آن شد و آب نوشید وقتی بیرون آمد، سگی را دید که (از تشنگی) له له می زد و خاک (مرطوب) را می خورد. با خویش گفت: او هم مثل من تشنه است! دوباره وارد چاه شد. کفشش را از آب پر کرد، آن را به دندان گرفت و از چاه بیرون آمد و سگ را سیراب کرد. خداوند نیز از وی سپاسگذاری کرد. پرسیدند: مگر سیراب کردن چارپایان نیز پاداش دارد؟ فرمود: سیراب کردن هر تشنه ای پاداش دارد.
در روایتی دیگر فرمودند: سپاسگذاری خدا از آن مرد آن بود که وی را وارد بهشت کرد. (3)
هرگز عضوهای جانداری را نبرید؛ گرچه آن حیوان سگی درنده باشد.(4)

__________

نگه داشتن حیوان در منزل


حضرت صادق عليه السلام: خروس بال گشاده سفيدى كه در خانه باشد آن خانه و هفت خانه دور آن خانه را از بلاها نگاه مى‏دارد، و يك بال زدن كبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفيد.
حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام: فرياد كردن خروس نماز او است و بال زدنش ركوع و سجود او است.
حضرت صادق عليه السلام: اهل هر خانه كه گوسفند نگاه دارند، خداوند روزى آن گوسفند را به ايشان بدهد و روزى ايشان را زياد كند و فقر از ايشان دور شود.
امام باقر عليه السلام: هر اهل خانه كه نزد ايشان گوسفند شير دهى باشد هر روز دو مرتبه ملائكه به ايشان گويند خدا شما را بركت دهد.

نصیحت  من به  دختر دم بختم

نصیحت منه  مادر به دختر دم بختم
یکی از نصیحت های مادرم به من:

با خانواده همسرت با احترام و ادب برخورد کن.

نصیحت مادر به پسر



فرشته ها هم میتونن مرد باشن

"پدرم" تنها کسیه که باعث میشه بدون شک باور کنم که فرشته ها هم میتونن مرد باشن